• |
  • |
  • 052-4642962

הפתרון המושלם להון השחור

מאמרים נוספים

בחזרה למעצרים – רשות המסים בתקופה של "פוסט גילוי מרצון"

קרא עוד

נוהל גילוי מרצון – אקורד הסיום

קרא עוד

מיסוי ביטקוין

קרא עוד

הפתרון המושלם להון השחור

קרא עוד

בין העברות כספים לארץ וגילוי מרצון

קרא עוד

הכנסות לא מדווחות;

אם במקרה אני יודע שייתכן ויש ברשותי הון לא מדווח או הכנסה שלא שולמו כל המסים בגינה, מה עלי לעשות? האם ישנו פתרון מוסדר שניתן להיעזר בו?

התשובה חיובית וקוראים לזה – "נוהל גילוי מרצון"

מה זה גילוי מרצון?

גילוי מרצון (VOLUNTARY DISCLOSURE) הינו הליך שבו אזרח מודיע לרשויות המס שיש ברשותו הון ו/או הכנסות שייתכן ולא שולמו לגבם כל המסים המתחייבים (כיוון שלפעמים האזרח משלם כבר מס במדינה בה נמצא ההון). תמורת הדיווח לראשונה ותשלום המס החדש נהנה האזרח מחסינות פלילית וסגירת כל ההתחייבויות שלו לגבי תשלום המס.

התנאי המרכזי לקבלת ההטבות בנוהל גילוי מרצון הוא – להגיש את ההצהרה לפני שרשות המסים הגיעה אליך. כלומר, אם ברשות המסים אין מידע מוקדם כבר על מה שאתה רוצה לדווח אז עצם ההקדמה שלך בתהליך וההגעה מרצון יבטיחו לך את החסינות הפלילית.

איך נכנסים לנוהל גילוי מרצון?

ככלל, כל אזרח רשאי להיכנס להליך ללא מלווים נוספים, יחד עם זאת, הניסיון מראה כי רצוי וחובה להיוועץ עם איש מקצוע, בעל ניסיון רב בהפעלת תיקי גילוי מרצון. רוב רובם של התיקים מנוהלים בידי מומחה מס שמייצג את האזרח מול רשויות המס ולמעשה נמצא בפרונט במקום הלקוח כך שאין מגע כלשהוא בין רשויות המס ללקוח לאורך כל התהליך כולו.

במקרים מתאימים, ניתן להיכנס לנוהל גם באופן אנונימי, כך שבכל רגע נתון אפשר למשוך את הבקשה ורשויות המס לא ידעו שנכנסת בכלל. המסלול האנונימי מתאים למי שחושש מהתהליך ומעוניין לוודא קודם כמה מס יצטרך לשלם.

כמה מס צריך לשלם בנוהל?

כל תיק ייבחן לגופו. ישנם תיקים שחבות המס הכוללת יכולה להגיע ל-10% מסך ההון המדווח וישנם תיקים שיסתיימו במיסוי גבוה יותר. תוצאת המס תלויה בעיקר ביכולותיו המקצועיות של המייצג שילווה אותך בתהליך.

מה יקרה אם אחליט שלא להיכנס לתהליך?

רשות המסים חתמה לאחרונה על אמנות למסירת מידעים אוטומטיים עם כ-100 מדינות שונות, כולל עם מדינות שמוגדרות "מקלטי מס". המשמעות היא שבעוד זמן לא רב תקבל רשות המסים מידעים על ישראלים שמחזיקים הון בחו"ל באופן אוטומטי וגורף (העברת המידע תבוצע כל חצי שנה) והיא תבדוק האם הם דיווחו ושילמו את מלוא המסים גם בישראל.

מהלך זהה החל כבר לפני שנתיים מול ארה"ב כאשר ישראל חתמה על הסכם ה- FATCA. במסגרת זו כבר למעלה משנה מועברים המידעים הכספיים של ישראלים לארה"ב.

מעניין אותי להיכנס לתהליך, מה עלי לעשות?

כמי שכבר טיפל ביותר מ-1,500 תיקי גילוי במס הכנסה, אני ממליץ לך להגיע לפגישת ייעוץ ללא תשלום, על-מנת לקבל הערכה מקצועית כיצד לעבור את התהליך בתוצאה הטובה ביותר עבורך.

 

יעקב קרטה, הינו רו"ח ומשפטן ובעל תואר ראשון בכלכלה. לשעבר שימש כיועץ מקצועי למנהל רשות המסים וריכז תחת ידיו את פרויקט הגילוי מרצון ברשות המסים. יעקב כיהן כחבר הנהלה בכירה ברשות המסים והיה שותף בעשרות תיקוני חקיקה בתחומי המס השונים. כיום, יעקב עומד בראש משרד בוטיק של מומחי מס ומטפל במגוון תיקי גילוי לרבות – ירושות, מתנות מחו"ל, בעלי חשבונות בנקים לא מדווחים, יהלומנים ובעלי מקצועות חופשיים ומחזיקי דירות.

כולם סיימו בתוצאות מס מהטובות ביותר בשוק ובאחוזי מס נמוכים.