• |
  • |
  • 052-4642962

בחזרה למעצרים – רשות המסים בתקופה של "פוסט גילוי מרצון"

מאמרים נוספים

בחזרה למעצרים – רשות המסים בתקופה של "פוסט גילוי מרצון"

קרא עוד

נוהל גילוי מרצון – אקורד הסיום

קרא עוד

מיסוי ביטקוין

קרא עוד

הפתרון המושלם להון השחור

קרא עוד

בין העברות כספים לארץ וגילוי מרצון

קרא עוד

בחודשים האחרונים אנו עדים לפעילות מוגברת של חטיבת החקירות כנגד ישראלים שמחזיקים (או החזיקו בעבר) בחשבונות בנק בחו"ל. הודות למערכת הסכמים בינלאומיים עליהם חתמה מדינת ישראל מול כ-100 מדינות בעולם (ובעיקר במקומות שהוגדו "מקלטי מס"), הצליחו ברשות המסים לצבור רשימה נכבדה של עשרות אלפי ישראלים שבבעלותם יש/היה חשבון בנק בחו"ל.

גל המעצרים אליו אנו עדים בחודשים האחרונים נראה אומנם מפתיע, אך הוא תוצר של 'התעלמות' או 'אדישות' בקרב ישראלים רבים שלא השכילו להיכנס בשערי "נוהל גילוי מרצון" שהיה בתוקף עד סוף שנת 2019.

"נוהל גילוי מרצון" פעל ברשות המסים בין השנים 2014-2019 ואפשר לישראלים לבוא בגילוי מלא אל רשות המסים ולדווח וולונטרית על חשבונות בנקים שהם מחזיקים בחו"ל, ובתמורה לכך, הם קיבלו חסינות מלאה מהליכים פליליים נגדם.

אדגיש כי נוהל זה זכה לתשומת לב רבה במשק ורבים הצטרפו לתהליך זה והסדירו את חובות המס שלהם מול הרשות, אך נראה כי רבים בחרו 'לשבת על הגדר' ולראות האם רשות המסים תצליח להגיע אליהם מתישהו, והיא אכן הגיעה.

כמובן שהמציאות הציגה תוצאות הפוכות לגמרי ממה שהם חשבו – לא רק שכיום קבוצה גדולה של ישראלים נמצאים בחקירות, בחשיפה להליכים פליליים או בחילוט מלא של הכספים שעוד נותרו להם בחו"ל, אלא שבסופו של תהליך פלילי זה, הם ישלמו מסים הרבה יותר מאשר היו משלמים בהליך הגילוי מרצון.

למרות שזה רק עניין של זמן עד שרשות המסים "תתפוס" את כל מי שהחזיק בחשבון בנק בעשור האחרון ולא ביצע הליך של גילוי מרצון, עדיין לא מאוחר מידי לכולם. גם לאחר שנוהל גילוי מרצון הסתיים, קיימים מסלולים של הסדרה וגילוי הון מחו"ל מול פקידי השומה. יש שקוראים להליך זה "שומה מרצון" אך התוצאה זהה והיא מאפשרת לאותו ישראלי שטרם ביצע הסדרת מס, לבוא ולהסדיר את המס בחשבון הבנק בחו"ל, לשלם מס שנקבע במסגרת משא ומתן עם המייצג, ולזכות בחסינות מפני הליכים פליליים בעתיד.

נקודה נוספת הקשורה ישירות להליך גילוי מרצון הוא הצורך של בעל חשבון הבנק בחו"ל להעביר משם כספים לחשבון הבנק שלו בישראל. כל עוד אין הסדרה של החשבון בחו"ל מול רשויות המס, הבנקים בארץ לא מאפשרים קבלה של הכספים מחו"ל. כחלק מפרוצדורה בנקאית, נדרש בעל החשבון ורואה החשבון שלו להצהיר כי בוצע הליך הסדרה מלא מול רשות המסים, לרבות הצגת מסמכים מאמתים ואישור תשלום המס בגילוי. ובאין כל אלו, נותרים הכספים "קפואים" בחשבון בחו"ל ללא יכולת ממשית להשתמש בהם.

נקודה קיצונית אף יותר מזה היא העובדה שללא הסדרה של המס בחשבון בחו"ל, חשוף בעל החשבון לסנקציות של הלבנת הון. שכן, עבירת מס מוגדרת כעבירת מקור בחוק לאיסור הלבנת הון וכל פעולה שמבוצעת בחשבון בחו"ל מהווה עבירת הלבנת הון שיכולה להביא לחילוט מלא של הכסף ומעצר לתקופה ארוכה.

אז מה עושים בקשר לזה?

עושים את הבחירה הנכונה!

כפרויקטור של הגילוי מרצון ברשות המסים ומי שטיפל באלפי תיקי גילוי, המלצתי לכם היא – 'לקפוץ למים' ולא לחכות שיזמנו אתכם לחקירה.

 

ליצירת קשר ולתיאום פגישה ראשונית ללא עלות, ניתן להתקשר לנייד – 050-6202497, להשאיר הודעה במשרד – 073-3220119, או להשאיר פרטים באתר הבית – www.kartax.com

סודיות מלאה מובטחת!